Private game drive!! - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Evy en Willem - WaarBenJij.nu Private game drive!! - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Evy en Willem - WaarBenJij.nu

Private game drive!!

Blijf op de hoogte en volg Evy en Willem

18 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Addo

Vandaag om 14.00 uur moesten we uiterlijk inchecken in ons verblijf voor de komende twee dagen!! Dit omdat om 15.00 uur de eerste private game (safari) gepland stond!!

De avond ervoor alles al ingepakt, in de auto ontbeten en rijden maar!! Een lange tocht met vele diverse landschappen... Waarna we uiteindelijk arriveerde bij Happy jackal een leuk kleinschalig verblijf met een uiterst vriendelijke gastvrouw en een super tof echtpaar als eigenaars!! Het was het gevoel alsof je thuis kwam, erg apart op ruim 9000 kilometer van je eigen huis!!

Nadat we de koffers uitgepakt hebben en we aan de gastvrouw de route gevraagd hebben zijn we vertrokken naar het landgoed genaamd Scotia. Een enorm groot landschap, meer dan 1000 hectares, waar onder andere leeuwen, olifanten, apen, nijlpaarden, neushoorn en nog veel meer dieren leven!! Toen we ons aanmelden kregen we te horen dat onze Ranger Malcom heette en dat er nog 4 of 5 andere personen bij ons in de auto zaten. De rest van de auto's vertrokken rond 15.00 uur, echter waren onze mede passagiers nog niet aanwezig dus moesten we even wachten!! Na een aantal minuten wachten kregen we te horen dat we een privé safari kregen, de andere mensen waren niet aanwezig en onze Ranger wilde niet langer wachten!! Wow wat gaaf, wij samen op een truck!! Vet speciaal:)!!

We waren beide benieuwd wat de eerste dieren waren die we zouden zien!! Het waren paarden en koeien:). Deze dieren werden tijdelijk hier gehouden om de leeuwen te voeren!! Deze zaten tijdelijk in een ander verblijf zodat de populatie dieren kon vermenigvuldigen! Melcom vertelde dat er over een aantal maanden weer 300 herten soorten bij kwamen, zodat de natuur zijn gang weer konden gaan en de leeuwen zichzelf weer konden voorzien van eten. Alle dieren die de afgelopen periodes geboren waren, waren gedood door de leeuwen!
Voordat we het wisten stonden we 5 meter van 2 neushoorns af!! Malcom stapte uit zijn auto en kwam bij ons op het trapje staan! Hij vertelde dat we geluksvogels waren dat we deze 2 mooie beesten al zagen, deze waren meestal degene die niemand kon vinden!! Wij hebben ze gedurende de safari niet 1 maar 3 keer mogen aanschouwen, wat een massa gewichten zijn dat!! Prachtig... De hoorns van deze 2 waren vorig jaar door stropers eraf gehaald! Dit was zeer professioneel gedaan onder verdoving... Absurd...
Na heel lang zoeken, en vele andere dieren gefotografeerd te hebben, vonden we eindelijk de giraffe!! Wat een immens interessante dieren!! Doordat de leeuwen tijdelijk in een ander verblijf zaten nodigde Melcom ons uit om samen naar de Giraffe toe te lopen!! Wow adrenaline kick!! Wat vet om op 5 meter afstand van deze dieren af te staan, gewoon zonder het schild van een auto, met zijn 3e in het hoge gras:) top ervaring!!
Na een korte thee pauze zijn wij verder gegaan met de avond safari!! Koplampen aan, grote verschijner (bouwlamp) in de hand en schijnen over de velden en door de bossen opzoek naar glinsterende ogen!! Hoe gaaf en daarnaast ook super spannend is dat!! Al met al een top dag en een geweldige ervaring, waarbij we alle dieren hebben gezien dankzij de geweldige Ranger Melcom!!

Na de safari zijn we met alle bezoekers en Rangers naar een "hut" gegaan midden in het verblijf. Daar hadden ze een groot kampvuur in het midden gemaakt en alles in deze "hut" was gemaakt op de kracht van de natuur. Het licht door fakkels en het vuur, warmte door het vuur, het eten werd gekookt op kolen.. Er was geen technisch snufje te vinden!!! Zeer indrukwekkend hoe deze mensen de natuur gebruiken om zichzelf in het levensonderhoud te voorzien, een mooie ervaring...

• 19 Juni 2014 - 21:57

Nannie:

Heyyyyyyyyyyy kidsssssssssss,

jullie zien er goed uit maar de omgeving en dieren rondom jullie ook hoor...alleen jammer...

van dat gaaswerk op de achtergrond bij de 3 buffels...maakt het iets minder natuurlijk!!!! hahahhahah

Maar toppie en geniet ervan!!!

Kissssssssssssssssssssssssssssss

• 20 Juni 2014 - 00:06

Dorris:

VET!! Ik was al jaloers op jullie, maar nu driedubbel. Hoe gaaf zeg, en zo dichtbij! Inderdaad ook wel heel tof dat je een privéritje had. Once in a lifetime...

• 20 Juni 2014 - 00:16

Mamma:

hallo kids,
    Ik ben bijna jaloers op jullie wat is het daar prachtig en wat maken jullie veel mee. Ik zal er nooit
    komen want dat vliegen vind ik te ver. Word het weer al wat beter? Wij zijn ook aan onze vakantie begonnen, waren vanavond bij ons Dorris en Frank uitgenodigd om te komen eten omdat ze morgen zelf weg moeten, Kicky en Jan waren er ook het was weer heel gezellig. We zijn al bezich om de koffers te pakken en hebben er echt zin in .Onze Boet en Jip zijn zo gaaf.
    Nou Willem en Evy morgen horen wij elkaar nog . Welterusten slaap lekker.