Beware for Hippo's at night! - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Evy en Willem - WaarBenJij.nu Beware for Hippo's at night! - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Evy en Willem - WaarBenJij.nu

Beware for Hippo's at night!

Door: Willem en Evy

Blijf op de hoogte en volg Evy en Willem

22 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Omdat de reis van Winterton naar St.Lucia enkele uren zou duren hadden we besloten om vroeg (07.00uur) de wekker te zetten. Gister avond hadden we al in de supermarkt een ontbijt gehaald en hebben we de code van de poort gekregen.
De weg van Winterton naar St.Lucia was voornamelijk snelweg, de reis leek een eeuwigheid te duren en we waren beide blij toen we er eindelijk waren!! Het verschil in temperatuur was vanochtend zichtbaar!! Toen we vanochtend de auto in stapte was alles wit uitgeslagen van de nachtvorst, de thermometer van de auto gaf -1 graden aan! 2.5 uur later was de temperatuur met 20 graden gestegen maar 19 graden!!

De lodge waar we verblijven is van een Nederlands echtpaar wat momenteel in Nederland is voor familie bezoek! We kregen van de manager van de lodge alles te horen! Ook zij vertelde met heel veel trots over "haar stukje" van Zuid-Afrika!! We kregen een overzicht mee van alle excursies en als we een excursie wilde boeken kon dit via haar!! Wat een service!! Op het moment dat ze ons dingen aan het uitleggen was, werden we afgeleid door de apen die aan de takken slingerde in de tuin!! Twee kleine aapjes waren lekker aan het spelen!! Het blijkt dat we in de avond veel verschillende dieren in de tuin krijgen, zwijnen, herten, Hippo's en soms zelfs een jachtluipaard...

Er is een mogelijkheid om hier met de boot de zee op te gaan, op zoek naar walvissen, krokodillen, nijlpaarden en nog meer mooie beesten... Vet vet vet.. Gelukkig zitten we hier drie dagen dus kunnen we veel beleven:)

En toen was het tijd voor een korte broek, een luchtig truitje en slippertjes want het is hier heerlijk weer... Op naar een beetje kleur en heerlijk genieten van het zwembad!! Wij vermaken ons hier wel de komende drie dagen:)...

In de avond is het mogelijk om naar de restaurantjes te lopen, het stadje is zeer gemoedelijk en totaal niet zoals Kaapstad of Johannesburg!! Je hoeft hier in de avond niet op te letten voor mensen maar voor Hippo's (nijlpaarden). Als je deze ziet, moet je je verstoppen achter een boom of een straat omlopen!! Het is wel mogelijk om door de stad te wandelen, want zo spannend als iedereen het maakt is het totaal niet!! Hier staan niet in de avond alle straten vol met Hippo's de kans dat je er een tegen komt is aanwezig en dan moet je weten wat je moet doen!! Kortom vanavond lekker met de auto naar het restaurant toe:) en daarna op de bank ploffen om diertjes te zien in onze eigen achtertuin:) top!!

• 23 Juni 2014 - 10:15

Sanne:

wauwwww, wat een avonturen beleven jullie. Echt super leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken! Hebben jullie nog een jachtluipaard gezien?

Liefs Sanne

• 23 Juni 2014 - 18:34

Nannie:

Heyyyyyyyyyyyyy kidssssssssss

eindelijk even 3 dagen zonnen, zwemmen en terug blikken op jullie avontuur...

En vanavond voetbal kijken, luisteren etc etc...

Lekker de zee opgaan en uitwaaien lijkt me ook een toppie plan...

En sluit je deur anders heb je een hippo als gezelschap bij jullie in bed...