Big fight! - Reisverslag uit Sabie, Zuid-Afrika van Evy en Willem - WaarBenJij.nu Big fight! - Reisverslag uit Sabie, Zuid-Afrika van Evy en Willem - WaarBenJij.nu

Big fight!

Door: Willem en Evy

Blijf op de hoogte en volg Evy en Willem

28 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Sabie

In de ochtend al vroeg weggereden. De TomTom gaf aan dat we bijna 5 uur moesten rijden en we werden, vanwege de eerste safari, tussen 12.00uur en 13.00uur al verwacht!! Op weg naar het verblijf moesten we de laatste 30 kilometer over een onverharde weg rijden, een groot deel van deze weg was een privé reservaat, al een mini safari in eigen auto!! Het verblijf lag geheel in de bossen!! Het wild wandelde zowel in de voor als in de achtertuin.

Bij aankomst bij het complex, waren we beide sprakeloos!! Wat een locatie, wat een ontvangst... Wow... Ze stonden met zijn allen te wachten, stelde zichzelf netjes voor en voordat we het wisten stond onze koffer al in onze kamer en zaten wij aan de bar!! Heerlijk:) Feeling like a princes..
Het appartement was geweldig!!! Nooit zoiets gezien (alles gefilmd;)) Het appartement was voorzien van twee binnen regendouches en twee buiten regendouches!! In de paar uur dat wij moeten wachten wisten wij ons prima te vermaken!! Ervaring rijker:)

Na een paar uurtjes wachten mochten we mee op de namiddag safari!! We waren erg benieuwd wat ons te wachten stond. Na een ruime tijd rijden hadden we nog geen dieren gezien, de Ranger was zich continu aan het excuseren voor het feit dat hij de dieren niet kon vinden. Maar ja, hij weet ook niet waar ze zijn en of ze er zijn, het is geen Beekse Bergen dus excuses vonden wij overbodig!
Na lang rondrijden kwamen wij bij een grote drinkvijver aan vol met nijlpaarden en op de kant twee grote krokodillen... Op het moment dat onze Ranger aan het vertellen was over de dieren stond we opeens aan de zijlijn van een nijlpaarden gevecht!!! 2 grote mannen die aan het strijden waren voor de vijver met alle vrouwtjes en kinderen erbij!! Wat een gebrul, wat een grote monden vol met hele grote tanden, wat een agressie en een vette actie!!! Top om dit zo spontaan mee te maken!! Goed dat de, over enthousiaste, mede reizigers maar vragen bleven stellen, anders hadden we dit gevecht nooit gezien!!
De rest van de avond zagen we weinig grote beesten en was er weinig actie te beleven!!

Terug naar de accommodatie en tijd voor het avond eten... Geweldig Afrikaanse dans gezien van de Afrikaanse vrouwen die het eten verzorgde!! Top avond!! Daarna gelijk door naar bed, morgenvroeg om 5 uur gaat de wekker en om 6 uur beginnen we met de ochtend safari!!! Hopen op meer beesten en speciaal op de luipaard want dat is het enige dier van de big five die we nog niet real life gespot hebben!!

• 29 Juni 2014 - 22:37

Nannie:

Heyyyy kidsssss,

waren zeker net dames gevechten...dames doen ook alles via hun mond...hahhahaha

en wie had er gewonnen???

Nederland met 2-1 zeker van Mexico!!!

Kisssssssssssssss