The big five is compleet!! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Evy en Willem - WaarBenJij.nu The big five is compleet!! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Evy en Willem - WaarBenJij.nu

The big five is compleet!!

Door: Willem en Evy

Blijf op de hoogte en volg Evy en Willem

29 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Om 05.00 uur hadden we de wake-up call van de Ranger!! Snel aankleden en wakker worden met een sterke bak koffie waarna we om 06.00 uur in de auto stapte op weg naar de dieren!! Beide hoopte we meer dieren te zien dan de avond ervoor!! We hadden aangegeven dat we graag het luipaard wilde zien omdat we deze nog niet gezien hadden!! Hij zocht contact met alle andere Rangers die actief waren in de omgeving om naar het luipaard uit te kijken!!

De Ranger en de navigator maakte de safari!! De navigator zat voor op de jeep, scheen in het donker met een grote bouwlamp, volgde de sporen van de dieren op het zand en hielp de Ranger met een richting aangeven wanneer off road gingen! Wat een ongelofelijk enthousiaste mensen, enorm veel plezier in het werk en ze wilde continu alles doen voor hun gasten!! De dieren lieten zich gelukkig meer zien waardoor we beide enorm aan het genieten waren van de safari!! Toen we bij een neushoorn stonden, hoorde we Peter (de Ranger) door zijn Walkie Talkie praten!! Waarop hij ons verzocht goed vast te houden en we er met een rot gang vandoor gingen!!! Er was een luipaard gezien, liggend aan een poeltje ongeveer 10 minuten van de plaats waar wij stonden!! Hij bood ons op voorhand zijn excuses aan want hij ging ons laten zien hoe je formule 1 moest rijden op een zandpad!! Hij reed er als een debiel vandoor!! Wat een passie voor zijn werk en wat een service voor de gasten!!
Na een aantal minuten formule 1 rijden kwamen we bij het poeltje aan!!! Wat een geweldig indrukwekkend beest is dat!! Ik was in een klap de weg hierheen vergeten... Wouw, heftig!! Te geweldig!! Onze safari kon niet meer stuk!!! We hebben er wel 15 minuten lang staan kijken en heel veel foto's gemaakt!!

Na de safari heerlijk ontbeten en ons klaar gemaakt voor de Bushwalk!! Ja, te voet op zoek naar wilde dieren!! De Ranger had een groot geweer bij zich en we kregen allemaal uitleg wat we wel en niet mochten doen!! Op het moment dat de Ranger ons iets aan het uitleggen was pakte de navigator het geweer over en ging op de uitkijk staat!! Enorme adrenaline boost!! Wat is dat spannend zeg... Met name omdat we vanochtend (lees 1.5 uur ervoor) nog wilde dieren hadden gezien in de buurt van onze accommodatie en we nu daar gewoon liepen, zonder bescherming van een auto!! Een super ervaring om nooit te vergeten...

Nadat we uitgecheckt hadden, vertrokken we naar Phaloborwa. De route naar Phaloborwa keken we onze ogen uit! Wat een armoede!! Het verschil tussen het eerste deel van onze reis en het tweede deel is onwijs groot!! De armoede is immens!! De wegen zijn slecht begaanbaar met continu waarschuwingen voor potholes.. Grote gaten in het midden van de weg waar het gehele asfalt gewoon met hele stukken ontbreekt.. Wanneer je op een snelweg 120 rijdt snap je wel dat je vaak hard op de rem moet om je auto enigszins heel te houden!! In de Townships in het oosten van Zuid-Afrika lijkt de armoede veel groter te zijn dan in de omgeving van Kaapstad terwijl het leven hier veel duurder is!!

De accommodatie waar we slapen is werkelijk waar schitterend!! Een heerlijke plaats om uit te rusten en samen te genieten... Bij ons huisje hebben we een privé jacuzzi, jullie raden al waar wij heerlijk samen in gelegen hebben :). Het uitzicht van de locatie is geweldig, het zwembad super en de eigenaren zeer gastvrij!!
Wederom ligt deze locatie ook in the middle of nowhere.. Kortom eten wat de pot schaft :s!!

Vanavond op tijd naar bed omdat morgenvroeg de wekker wederom om 05.00 uur staat voor onze laatste safari onder begeleiding van een Ranger!!

• 01 Juli 2014 - 23:56

Nannie:

Heyyyyyyyyy kidsssssss,

wat heerlijk dat jullie lijstje dieren nu complete is en dat jullie zoveel meemaken en vooral dat de mensen jullie zo'n goed gevoel geven!!!

Geniet er van!!!!

Kissssssssssssssssssssssssssssssssss