Bubbelen onder de sterrenhemel - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Evy en Willem - WaarBenJij.nu Bubbelen onder de sterrenhemel - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Evy en Willem - WaarBenJij.nu

Bubbelen onder de sterrenhemel

Door: Willem en Evy

Blijf op de hoogte en volg Evy en Willem

30 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Vanochtend om 05.00uur ging de wekker. Uitslapen zit er voor ons helaas niet in deze vakantie!! Het is voornamelijk een vakantie waar we de gehele dag op reep zijn en dat breekt op een gegeven moment wel op!! Kortom relax tijd in de laatste dagen, zodat we enigszins uitgerust thuis komen!!
Vanochtend de laatste safari en dus de laatste keer een wekker veel te vroeg.. De safari was weer top!! Vele beesten, mooie brute natuur en leuk om weer op zoek te gaan naar sporen:). Iedere keer leren we iets nieuws waardoor het steeds opnieuw erg leuk en interessant maakt. Nadat we te horen kregen dat er olifanten gespot waren gingen we op olifanten jacht... Uiteindelijk stonden we oog in oog met een groep olifanten. De Ranger had ons niet ver van te voren verteld dat hij al meerdere gevaarlijke situaties mee gemaakt had wat Evy een onveilig gevoel gaf. We hadden namelijk van meerdere mensen geleerd dat je alleen aanvaringen met dieren krijgt wanneer je ze onvoldoende respecteert en niet de signalen die ze geven opvolgt!
Op het moment dat wij bij de olifanten stonden, stonden we erg dichtbij de oudste vrouwtjes olifant. Het was erg interessant om te zien hoe ze de boom, die voor haar stond letterlijk vernielde. Wat een kracht hebben die grote beesten, te mooi! Toen Willem een onverwachte beweging maakte met zijn armen gaf de olifant het signaal dat we op moesten passen!! Ze maakte een Hard geluid en haar oren begonnen te wapperen! Wij verroerde ons niet waardoor ze bij haar boom bleef staan! Het was het signaal om door te gaan echter dacht onze Ranger er anders over! Van zowel voor als achter ons kwam een witte auto aan! Genoeg redenen voor de olifant om echt boos te worden en in een sneltreinvaart op ons af te komen!! De Ranger wist gelukkig zijn gaspedaal te vinden en net iets sneller weg te komen!!! Maar bleef na een aantal meter weer staan om ons uit te leggen dat zij echt boos was!! Ja lieve meneer de Ranger dat zagen we zelf ook wel en op mijn aller vriendelijkst heb ik hem gevraagd doch dringend verzocht om heel rap dat gaspedaal in te duwen en ons terug naar onze accommodatie te brengen! Toen hij uit wilde leggen dat het niet meer gevaarlijk was begonnen de olifanten wederom het geluid te maken en koos de Ranger uiteindelijk eieren voor zijn geld en bracht hij ons netjes thuis... Een ervaring die ik, persoonlijk, liever niet mee had willen maken maar Willem vond het wel vet ;)!!

Terug bij onze accommodatie hebben we besloten nog even het Krugerpark in te gaan! Echter was het voor de dieren en voor ons te warm waardoor we snel weer terug naar huis gingen en we hebben genoten van het zwembad, de jacuzzi en de rust. Toch wel apart samen in een jacuzzi onder de zuid Afrikaanse sterrenhemel!! Heerlijk genieten samen...
Morgenvroeg voor een laat ontbijt gekozen zodat we lekker uit kunnen slapen!!

• 01 Juli 2014 - 13:00

Bobje:

Ik ben serieus jaloers op jullie...ik ga snel een vriendin zoeken en dan ook zon reis boeken!!! Echt Super!!!

• 02 Juli 2014 - 00:00

Heyyyyyyyyyyyyyy kids,

dat wordt een jacuzzi in Moergestel!!!!!! Toch jammer dat wij die van ons bij het oude huis hebben laten staan...

En nu echt uitrusten en bijtanken!!!

KIsssssssssssssssssssssssssss

• 03 Juli 2014 - 06:49

Ome Rob:

Jullie maken zo wel veel spannende dingen mee. Dat worden blijvende herinneringen.
    Dat met die jakuzi onder een afrikaanse sterrenhemel spreektvwel heel erg tot de verbeelding.

Hebben jullie al van de "southern cross" gehoort?
    Op het zuidelijk halfrond vormt de melkweg een soort van kruis. Vandaar de naam.
    Het schijnt een indrukwekkend fenomeen te zijn als je het ziet.
    Veel plezier

• 03 Juli 2014 - 18:52

Heyyyyy kids,

nog wat uurtjes en jullie gaan alweer de terugvlucht beleven...23.15 uur in het vliegtuig en zoef zoef naar huis....

Succes met alles en we zien elkaar!!! Slaap lekker onderweg...

Kissssssssssssssssssssss

• 04 Juli 2014 - 06:57

Ome Rob:

Wat? De reis nu al voorbij?
    Dat is jammer, ik begon juist te wennen aan die dagelijkse verhaaltjes uit za.
    In dat geval, goede reis terug naar nederland.
    Misschien halen jullie dan nog Nederland tegen Costa Rica.

Groet

• 05 Juli 2014 - 10:15

heyyyy Broertje,

4 weken is lang genoeg hoor!!!

Ze zijn veilig geland en veilig weer thuis maar Evy zou nog wat eindstukjes schrijven ...dus er komt nog wat meer..

Enne ruim 2000 foto's....pfffffffffff maar das je bekend want jij bent ook zo'n fotograaf...hahahhahaa

Toedelssssss

• 06 Juli 2014 - 19:58

Ome Rob:

Goed te weten dat ze beiden weer veilig terug in nederland zijn. Zoals ik het bekijk was het zeker een trip of a lifetime.
    Ben zeker benieuwd naar de fotos.