Wow wat een dag.... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Evy en Willem - WaarBenJij.nu Wow wat een dag.... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Evy en Willem - WaarBenJij.nu

Wow wat een dag....

Door: Willem en Evy

Blijf op de hoogte en volg Evy en Willem

10 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanochtend in alle vroegte opgestaan om de eerste (echte) vakantiedag in Kaapstad te beleven!! De nacht was apart, het hotel enorm horig en het feit dat de deur van onze kamer niet helemaal sluit waren voldoende redenen voor Willem om vaak wakker te worden en te controleren of alles nog aanwezig was!!

Na een goed ontbijtje bij het hotel, zijn we te voet naar het ophaalpunt van onze lease auto gegaan. Wat een avontuur samen wandelend door een wereldstad aan de voet van een onwijs grote indrukwekkende berg!!

Bij budget cars aangekomen werden we geholpen door een uiterst vriendelijke Afrikaanse vrouw!! Ze vertelde ons alle voorwaarden waaraan we ons diende te houden en dat wij te allen tijde opdragen voor schade aan de auto, ook al was het niet onze schuld. Toen Willem hierover meer uitleg vroeg, gaf de vrouw aan dat dit is omdat vele auto's in Zuid-Afrika niet verzekerd rond rijden en ze dan nooit geld terug krijgen van de tegenpartij!!

Na het controleren van de schade aan de auto en het toevoegen van minimaal 10 extra punten, wisten we zeker dat de we niets over het hoofd gezien hadden en kon het avontuur "auto rijden in Zuid-Afrika" starten. Omdat het ophaalpunt in de binnenstad van Kaapstad lag en de ochtend spits in volle gang was werd direct de proef op de som genomen!! Echter is Willem een natuur talentje op dat gebied en leek het, ondanks zijn zenuwachtige kopje, dat hij had al veel vaker gedaan had. Snel de binnenstad uit en op naar "Kaap de Goede hoop"...

De weg naar Kaap de Goede hoop zorgde voor erg veel foto momentjes. Wat een intens mooie natuur, een robust landschap en grote verschillen tussen arm en rijk!! Omdat Willem reed en dus geheel gefocust was op de weg heeft Evy de taak van fotograaf erg serieus genomen om alle wonderschone beelden vast te leggen. Aangekomen in Simons Town hebben we in een lokaal restaurant wat gedronken en zijn we verder gereden naar Kaap de Goede hoop. Na vele slingerwegen en stijle wegen moesten we plotsklaps op de rem omdat er een groep bavianen de weg overstaken. Even iets anders dan een hond of een kat in Nederland! Wat zijn dat gave beesten zeg!

Aangekomen bij Het national park "Cape the good hope" zijn we doorgereden naar "Cape Point". Ondertussen was Evy achter het stuur gekropen zodat Willem kon genieten van het uitzicht en alles wat er te zien was. Nadat we, bij "Cape Point" boven aangekomen waren, hebben we beide genoten van het uitzicht! Zo indrukwekkend, niet te beschrijven.
Terug in de auto op weg naar "Kaap de Goede Hoop" gereden, qua uitzicht een stuk minder mooi dan "Cape Point" maar zeker genoeg waard voor een leuk foto momentje...

In de auto, op de terugweg, nog even een pitstop moeten maken omdat er vanuit het niets een struisvogel de weg op rende!! Erg indrukwekkend al die beesten in het wild...
Bij de haven " Waterfront" in Kaapstad zijn we gestopt om het Two Ocean Aquarium te bezoeken, echter viel dit ons beide enorm tegen en stonden we binnen een uur alweer buiten. Dan maar lekker een drankje drinken in de Haven waar we uiteindelijk ook een hapje gegeten hebben en samen na hebben gekletst over de geweldige dag!! Als alle dagen die nog volgen gaan zo geweldig zijn als vandaag dan gaan wij een super reis maken!!

• 10 Juni 2014 - 22:37

Nannie:

Heyyyy kids,

Goed bezig geweest dus op jullie eerste dagje van vele dagen die nog volgen...

Leuke foto's maar wel weinig voor iemand die zo 100den foto's schiet binnen uurtje...

Love you!!! Take care....

• 10 Juni 2014 - 22:52

Dorris:

Wat gaaf dat dat "wow-effect" nu al volop aanwezig is. Dat belooft wat voor de komende dagen!
    Blijf schrijven; leuk om te lezen!
    Enjoy!! X

• 10 Juni 2014 - 23:42

Ilse:

Wauw Eef en Willem! Echt mooi om te lezen hoe enthousiast jullie nu al zijn. Geniet nog van al het moois! Ik ben jaloers... Xx

• 11 Juni 2014 - 20:40

Sander En Lindsay:

Leuk jongens! Maar we missen wel het kaap de goede hoop bord ;) Geniet er nog van en we zijn benieuwd naar de andere verhalen.