Ons dien met trots!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Evy en Willem - WaarBenJij.nu Ons dien met trots!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Evy en Willem - WaarBenJij.nu

Ons dien met trots!!!

Door: Willem en Evy

Blijf op de hoogte en volg Evy en Willem

11 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanochtend om 07.00 uur opgestaan, om 07.30 uur ontbijten en om 08.30 uur ons melden bij Waterfront. Onderweg in de auto kwamen we tot de conclusie dat we de tabletjes tegen zeeziekste waren vergeten dus het beloofde een fijne dag te worden. Aangekomen bij Waterfront stapte we, met vele andere toeristen, op een catamaran die ons naar Robbeneiland zou brengen. Het eiland waar Nelson Mandela 18 jaar heeft vastgezeten.
Het uitzicht op de catamaran was, volgens Willem gigantisch mooi. Evy was zich voornamelijk aan het focussen op de horizon om zo haar misselijkheid tegen te gaan, met effect;)!

Aangekomen bij Robbeneiland zijn wij met heel het gezelschap in een bus gestapt en hebben wij een rondleiding over het eiland gekregen! Wat ongelofelijk indrukwekkend. Met name het laatste deel van de rondleiding waarbij we door de celblokken geleid werden, door een oud gedetineerde. Gigantisch hogen muren, vele dikke tralies en het verhaal van de oud gedetineerde maakte het beeld compleet!

Nadat we weer terug in Waterfront waren zijn we verder gereden naar de grootste shopping mall van het zuidelijke halfrond! Enorm veel winkels, enorm veel verschillende merken maar helaas miste we hier de Zuid-Afrikaanse invloeden. Na de parkeer automaat betaald te hebben, 9 ZAR (ongeveer 62 eurocent) zijn we de bergen in gereden! Wederom weer genoten van alle mooie plekjes en alle indrukwekkende uitzichten. De foto's volgen nog, echter is het uploaden van foto's moeilijk, door de slechte verbinding met WiFi.

Vanuit de bergen zijn we naar het WK voetbalstadion van Kaapstad gereden. Dit voetbalstadion was helaas al gesloten toen we daaraan kwamen en hebben het alleen van de buitenkant kunnen zien.

Nu een avondje gerelaxt en onze beentje rust gegeven voor het berg klim avontuur van morgen!! Samen wandelend de tafelberg op!! Benieuwd of onze conditie toereikend is:)

• 11 Juni 2014 - 23:40

heyyyyy kids,

wat zal Willem genoten hebben, sorry Evy, Willem de mooie wateren en hun diertjes en jij wat wolkenpracht die wij in Nederland ook hebben!!!

En wat zullen jullie je klein gevoeld hebben toen jullie de cel van de gevangenen zagen op Robbeneiland...en heel blij met jullie huisje in Moergestel...wat een rijkdom is dat dan vergeleken
    met een cel in Zuid-Afrika...

Ik vermoed dat jullie morgen niet meer kunnen lopen van de spierpijn!!!

Succes en love you!!!

• 12 Juni 2014 - 08:28

Marloes:

Klinkt allemaal al goed, ben wel benieuwd naar de foto's!!

• 12 Juni 2014 - 19:51

Lindsay:

Hè hè,

Leuk leuk leuk, dit allemaal te lezen. Wel echt lopen hè, die tafelberg.... De terugweg hadden wij de gondel gepakt. Ben je binnen tien minuten beneden. Maar naar boven zou ik echt lopen, dan heb je supergave uitzichten. Veel plezier nog xx